100 dagar öppet köp

Prova hemma - helt nöjd eller pengarna tillbaka!

Vi är stolta över våra produkter och övertygade om att du kommer bli nöjd med ditt köp. Därför låter vi alla som registrerar sina produkter online inom två veckor från köp prova dem hemma i 100 dagar. Blir du inte nöjd får du pengarna tillbaka!* Registrera din produkt nu


* En fast avgift på 500 SEK tillkommer för upphämtning och transport (inkl. moms). 

Tillvägagångssätt om du inte är helt nöjd inom 100 dagar: 

1. Kontakta kundservice inom 100 dagar från inköps-/leveransdatum via e-post (electroluxservice@electrolux.se) eller telefon (0771-11 44 77) och hänvisa till 100 dagar öppet köp.

2. Kundservice kommer då be dig att beskriva vad du inte är nöjd med och boka transport som hämtar produkten förutsatt att den är hel, ren och att du har alla kvitton kvar.

3. Electrolux ersätter dig för produktens inköpspris med ett avdrag för en fast returkostnad för upphämtning på 500 kronor (inkl. moms).

4. Electrolux kan även erbjuda hjälp med avinstallation, men då tillkommer en extra kostnad.  

5. Pengarna betalas in på det kontonummer som du angett till kundservice inom 8 veckor.


Så här fungerar erbjudandet:

• Erbjudandet gäller i 100 dagar från inköpsdatumet, eller från leveransdatumet om produkten levereras vid ett senare tillfälle. Erbjudandet börjar gälla 1 september 2016.

• Spara inköpskvitto och eventuellt leveranskvitto om produkten levererats vid ett senare tillfälle.

• Registrera produkten online inom 14 dagar från inköps- eller leveransdatumet. 

• Produkten måste vara hel, ren och fullt fungerande.

• Erbjudandet gäller oavsett vilken av våra återförsäljare du köpt produkten hos, förutsatt att produkten är köpt och slutbetald i Sverige.

• Erbjudandet gäller alla Electrolux vitvaror, förutom småapparater, dammsugare, strykjärn, ångstationer, hemmiljöprodukter och tillbehör.

• Din normala produktgaranti och dina rättigheter enligt konsumentköplagen påverkas inte av att du utnyttjar erbjudandet. 

• Om du vill återlämna en produkt i obruten förpackning inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänder du dig till din butik.

 

Glöm inte att:

1. Electrolux Hemprodukter AB (ej återförsäljaren eller butiken) ersätter produktens inköpskostnad (dock ej frakt, installation eller andra avgifter). 

2. En fast avgift på 500 SEK tillkommer för upphämtning och transport (inkl. moms). 

3. Erbjudandet gäller inte vitvaror som medföljer nyproduktion av lägenhet eller hus.