Wi-Fi symbolen försvann/Wi-Fi symbolen blinkar

Senast uppdaterad 2020-07-08 12:24

Problem

  • Wi-Fi-symbolen försvann eller Wi-Fi-symbolen blinkar

Gäller för

  • Pure I9
  • Pure I9.2
  • Robotdammsugare

Lösning

  1. Kontrollera att routern fungerar och att roboten är inom Wi-Fi räckvidden. Om symbolen är tänd utan att blinka, är roboten i kontakt med routern
  2. Om roboten inte har kopplats upp med ditt trådlösa Wi-Fi nätverk syns ingen Wi-Fi symbol. Koppla upp roboten med nätverket genom appen
  3. Om du inte kan styra roboten via appen och roboten har tidigare varit uppkopplad mot ditt nätverk så kan du vända roboten upp och ner i några sekunder för att låta den söka efter ditt nätverk
  4. Om problem kvarstår så kan du testa att koppla ur batterierna i 30 sekunder
  5. Om problem fortfarande kvarstår, ring numret i appen

Orsak

  • Om roboten förlorade Wi-Fi-signalen, blinkar Wi-Fi-symbolen. Inbyggt nätverk är inte tillgängligt
  • Om roboten inte har kopplats upp med ditt trådlösa Wi-Fi nätverk, syns ingen Wi-Fi symbol

Hjälpte den här artikeln dig?

Boka service
Boka service

Är din produkt i behov av reparation? Vi hjälper dig gärna. Alla våra tekniker är certifierade och vi använder oss bara av originaldelar. På många orter erbjuder vi reparation till fast pris.

Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från Electrolux och få dem levererade med post snabbt och billigt.