Problem
- Diskmaskinen visar felmeddelande iC0, iCo, iC1, iC2 eller iC3
Gäller för
- Inbyggd diskmaskin
- Fristående diskmaskin
Lösning
- Återställ maskinen:
- Dra ut kontakten till diskmaskinen, vänta i 1 minut och anslut den sedan på nytt
- Maskinen kan också stängas av med säkringarna på panelen/strömbrytaren
- Om du behövde flytta på maskinen och har skjutit den på plats igen, är det viktigt att slangen inte är veckad eller fastklämd och att kranen är helt öppen
- Slå på diskmaskinen, välj program och starta den
- Om programmet startar och går normalt, är problemet löst
- Kontrollera om maskinen visar samma felkod på nytt eller om den har ändrats
Om maskinen visar en annan felkod, kontrollera koden i bruksanvisningen för anvisningar om hur du felsöker problemet - Kontakta ett auktoriserat servicecenter
Om ovanstående råd inte löser problemet bör du boka in ett besök av en servicetekniker
OBS! Beroende på problemet kan det hända att du behöver betala för teknikerns servicebesök, även under garantiperioden
Varning! Maskinen bör inte användas förrän problemet är fullständigt åtgärdat. Koppla ur maskinen ur vägguttaget och anslut den inte igen förrän du är helt säker på att det är riskfritt att göra det
Orsak
Orsak
- Denna felkod orsakas av kommunikationsfel i diskmaskinen