Luftrenare Wi-Fi-anslutningsproblem

Senast uppdaterad 2020-05-06 14:21

Problem

  • Kan inte ansluta min luftrenare till min routern (Technicolor)
  • Cirka 5 minuter efter att ha lyckats koppla upp luftrenaren visas meddelandet " Kan inte ansluta ... se till att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord ."

Gäller för

  • Pure A9-serien Air Purifiers firmwareversion under 2.20
  • AX9-serien Air Purifier-firmwareversion under 2.20
  • Technicolor routrar

Lösning

  1. Anslut till en annan Wi-Fi-källa som har internetanslutning och som du har lösenordet till. Använd till exempel en smartphone med Wi-Fi-hotspot aktiverat
  2. Starta en ny onboarding-session och följ anvisningarna i appen
  3. Se till att du väljer den nya Wi-Fi-källan du vill ansluta till
  4. När luftrenaren är uppkopplad håll den ansluten i minst 15 minuter
  5. Kontrollera att firmware är uppdaterad. Informationen finns i Wellbeing-appen under "Produktinformation". Firmware version 2.20 och senare fungerar med alla routrar
  6. Koppla luftrenaren till ditt hemnätverk på nytt

Som ett alternativ kan du byta din routers säkerhetsprotokoll från WEP / WPA till WPA2 och kör onboardingen på nytt. För detaljerad instruktion, kontrollera din routerdokumentation

Orsak

  • Gammal firmware till luftrenaren. Versionerna innan 2.20 har det här problemet tillsammans med Technicolor-routrar. När den är ansluten till molnet kommer luftrenaren automatiskt att uppdatera sin firmware

Hjälpte den här artikeln dig?

Boka service
Boka service

Är din produkt i behov av reparation? Vi hjälper dig gärna. Alla våra tekniker är certifierade och vi använder oss bara av originaldelar. På många orter erbjuder vi reparation till fast pris.

Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från Electrolux och få dem levererade med post snabbt och billigt.