Hemleverans utan inbärning

Senast uppdaterad 2022-09-28 08:25

Lokala begränsningar: 

I samarbete med Bring ingår fri leverans av vitvaror utomhus på trottoaren utanför din port. Bor du i villa/radhus lämnas dina varor vid din tomtgräns eller så lång fram vår bil kan åka till anvisad plats, i hela Sverige, med undantag för öar som inte är tillgängliga via biltransport (Trafikverkets gratisfärjor räknas som passabel väg). Om du är tveksam på om vi kan leverera till dig får du gärna kontakta Electrolux Kundtjänst via chatt, mail eller telefon så hjälper vi dig. 

Det av Electrolux anlitade transportbolaget Bring kontaktar dig för bokning av tid för leverans. Du får därefter bekräftelse på bokad tid via e-post/sms. Du måste vara hemma inom avtalat tidsintervall, samt nåbar på angivet telefonnummer. Tänk på att av- eller ombokning av tid för leverans måste ske minst 48 timmar före planerad leverans. Kan inte leverans utföras, och detta beror på dig, alternativt att av- eller ombokning sker för sent, får du själv boka och betala för ny leverans (Hemleverans 495 kronor). 

Viktigt att tänka på vid beställning av hemleverans utan inbärning: 

Denna tjänst är tänkt för dig som vill ha din nya produkt levererad till din tomtgräns (radhus/hus) eller port (lägenhet). Om du vill ha hjälp att bära in och/eller installera din nya vitvara finns det att beställa som tilläggstjänst i samband med att du lägger din order. Det måste vara möjligt att uppvisa identifiering av köparen vid leveransen. I fall där en annan person än den som är köparen ska ta emot varorna måste vederbörande vara myndig (18 år) och uppvisa både sin egen och köparens ID.

Detta ingår inte i tjänsten: 

  • Inbärning
  • Installation av din nya vitvara.
  • Frånkoppling och återvinning av din gamla vitvara.
  • Uppackning och återvinning av produktemballage.
Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från Electrolux och få dem levererade med post snabbt och billigt.