Produkten har ett mekaniskt fel eller är skadad

Senast uppdaterad 2020-03-12 13:47

Problem

  • Produkten har ett mekaniskt fel eller är skadad

Gäller för

  • Kyl
  • Frys
  • Kyl/frys

Lösning

Om du upptäcker någon skada när du packar upp produkten:

  1. Anslut eller använd inte produkten
  2. Kontakta återförsäljaren där du köpte produkten och informera om skadan. Återförsäljarens telefonnummer finns på fakturan eller följesedeln. Skada som åstadkommits under transport eller vid installationen omfattas inte av garantin

Om du upptäcker en skada efter installationen och efter användning av produkten: 

  1. I det här fallet ska du kontakta din återförsäljare för att meddela denne om den upptäckta skadan

Om skadan har orsakats av föremål som förvaras i produkten, eller av andra mekaniska fel:

  1. Eventuella sprickor kan tätas snyggt med ett allmänt tätningsmedel. Se till att ditt tätningsmedel är giftfritt och lämpligt för utrymmen där mat ska förvaras

Om gångjärn, styrskenor eller brickor är böjda, brutna eller inte passar:

  1. Beställ reservdelar i vår webshop, eller boka en auktoriserad servicetekniker som kan byta dem

Orsak

  • Om produktens insida är skadad eller har sprickor, kan skadorna ha orsakats under transport, under installationen, av föremål som förvaras i produkten eller av externa mekaniska medel
Boka service
Boka service

Är din produkt i behov av reparation? Vi hjälper dig gärna. Alla våra tekniker är certifierade och vi använder oss bara av originaldelar. På många orter erbjuder vi reparation till fast pris.

Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från Electrolux och få dem levererade med post snabbt och billigt.