Problem
- Produkten har ett mekaniskt fel eller är skadad
Gäller för
- Kyl
- Frys
- Kyl/frys
Lösning
Om du upptäcker någon skada när du packar upp produkten:
- Anslut eller använd inte produkten
- Kontakta återförsäljaren där du köpte produkten och informera om skadan. Återförsäljarens telefonnummer finns på fakturan eller följesedeln. Skada som åstadkommits under transport eller vid installationen omfattas inte av garantin
Om du upptäcker en skada efter installationen och efter användning av produkten:
- I det här fallet ska du kontakta din återförsäljare för att meddela denne om den upptäckta skadan
Om skadan har orsakats av föremål som förvaras i produkten, eller av andra mekaniska fel:
- Eventuella sprickor kan tätas snyggt med ett allmänt tätningsmedel. Se till att ditt tätningsmedel är giftfritt och lämpligt för utrymmen där mat ska förvaras
Om gångjärn, styrskenor eller brickor är böjda, brutna eller inte passar:
- Beställ reservdelar i vår webshop, eller boka en auktoriserad servicetekniker som kan byta dem
Orsak
- Om produktens insida är skadad eller har sprickor, kan skadorna ha orsakats under transport, under installationen, av föremål som förvaras i produkten eller av externa mekaniska medel