100 dagar öppet köp

Prova hemma

Vi låter alla som registrerar sina vitvaror samt utvalda småapparater och dammsugare online inom två veckor från köp prova dem hemma i 100 dagar. Blir du inte nöjd får du pengarna tillbaka!* 

Registrera din produkt nu

Prova hemma - helt nöjd eller pengarna tillbaka!

* För vitvaror tillkommer en fast avgift på 500 SEK per produkt för upphämtning och transport (inkl. moms). För småapparater och dammsugare tillkommer en fast avgift på 75 SEK per produkt för frakt.

Erbjudandet gäller alla Electrolux vitvaror. För småapparater gäller erbjudandet The Masterpiece Collection, The Expressionist Collection och Assistant Pro, för dammsugare Pure F9, Pure D9, UltraOne, UltraSilencer och UltraPower. Genom att klicka på "Villkor" ser du exakt vilka modeller av småapparater och dammsugare som omfattas av erbjudandet.


Tillvägagångssätt om du inte är helt nöjd inom 100 dagar: 

För att erbjudandet ska gälla behöver du registrera produkten online inom 14 dagar från inköps- eller leveransdatumet (om leverans sker efter inköpsdatum gäller 14 dagar från leverans). Vänligen spara inköpskvitto och eventuellt leveranskvitto om produkten levererats vid ett senare tillfälle.

1. Kontakta kundservice inom 100 dagar från inköps-/leveransdatum via e-post (electroluxservice@electrolux.se) eller telefon (0771-11 44 77) och hänvisa till 100 dagar öppet köp.

2. Kundservice kontrollerar att du registrerat produkten inom 14 dagar från inköps- eller leveransdatum samt ber dig att beskriva vad du inte är nöjd med. För vitvaror bokas transport som hämtar produkten, och för småapparater och dammsugare skickas fraktsedel (per e-post).

3. Småapparater och dammsugare skickas tillbaka till Electrolux i originalförpackning via PostNord (vanligt postpaket). Vitvaror ska emballeras med antingen originalförpackning eller bubbelplast. Produkten ska vara hel, ren och du ska ha alla kvitton kvar.

4. Electrolux ersätter dig för produktens inköpspris med ett avdrag för en fast returkostnad för upphämtning på 500 kronor (inkl. moms) per produkt på vitvaror och för frakt på 75 kronor per produkt på småapparater och dammsugare.

5. Electrolux kan även erbjuda hjälp med avinstallation av vitvaror, men då tillkommer en extra kostnad.  

6. Pengarna betalas in på det kontonummer som du angett till kundservice inom 8 veckor från det att Electrolux mottagit den returnerade produkten.


Så här fungerar erbjudandet:

• Registrera produkten online inom 14 dagar från inköps- eller leveransdatumet. 

• Erbjudandet gäller i 100 dagar från inköpsdatumet, eller från leveransdatumet om produkten levereras vid ett senare tillfälle. 

• Spara inköpskvitto och eventuellt leveranskvitto om produkten levererats vid ett senare tillfälle.

• Produkten måste vara hel, ren och fullt fungerande.

• Erbjudandet gäller oavsett vilken av våra återförsäljare du köpt produkten hos, förutsatt att produkten är köpt och slutbetald i Sverige.

• Erbjudandet gäller alla Electrolux vitvaror samt följande utvalda småapparater och dammsugare:

Småapparater

The Masterpiece Collection
ESB9400, EFP9300, ESTM9500, ESB9300, ESB9350, ESB9410, ESB9430, EFP9400, ESTM9600.

The Expressionist Collection
ESTM7500S, EKM7300, ESB7300S, EFP7300, EAT7800, EAT7810, EAT7830, EEWA7800, EEWA7810, EEWA7830, EKF7800, EKF7810, EKF7830, EKF7900.

Assistant Pro
EKM6000, EKM6100.

Explore 7
E7TB1-4GB,  E7CB1-4GB, E7CB1-6FGM, E7TB1-6FGM, E7TB1-8SSM, E7CB1-8SSM.

Dammsugare

Pure F9
PF91-ALRGY, PF91-ANIMA, PF91-6IBM, PF91-4IG, PF91-4ST.

Pure D9
Pure D9 Green, Pure D9 Allergy, PD91-4DB, PD91-4MG, PD91-4RR, PD91-6BP, PD91-6PTX, PD91-6IWX, PD91-8SSM, PD91-ANIMA.

UltraOne
EUO93IW, EUO93RR, EUO93DB, EUO9GREEN, EUO95BR, EUO96SBM, EUO99TM, EUO9ANIMAL, EUOC92IW.

UltraSilencer
EUS8X2CB, EUS8X2DB, EUS8X2RR, EUS8X2SB, EUS8GREEN, EUS85BR, EUS87SB, EUS87DBM, EUS8ALRGY, EUS8ANIMAL, EUS89TM.

UltraPower
EUP82MG, EUP82RR, EUP84DB, EUP84IGM, EUP8GREEN, EUP86TBM, EUP86SSM.

• Din normala produktgaranti och dina rättigheter enligt konsumentköplagen påverkas inte av att du utnyttjar erbjudandet. 

• Om du vill återlämna en produkt i obruten förpackning inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänder du dig till din butik.

 • Produkten ska vara hel, ren och fullt fungerande. Produkten måste återlämnas i originalförpackning eller väl emballerad. 

 

Glöm inte att: 

1. Electrolux Hemprodukter AB (ej återförsäljaren eller butiken) ersätter produktens inköpskostnad (dock ej frakt, installation eller andra avgifter). 

2. För vitvaror tillkommer en fast avgift på 500 SEK per produkt tillkommer för upphämtning och transport (inkl. moms) och för småapparater och dammsugare tillkommer en fast avgift på 75 SEK per produkt för frakt.

3. Erbjudandet gäller inte vitvaror som medföljer nyproduktion av lägenhet eller hus.

4. Produkter som inte återlämnas i originalförpackning eller väl emballerade kommer inte att hämtas upp av Schenker.